IPT Logotipo do IPT

Banner gráfico
Banner gráfico - mobile

Administrative Human Resources Management

Ano Letivo: 2022/23
 The People Management is like a finely tuned orchestra, where you can not miss a good Maestro

 

The Superior Professional Technician in Administrative Management of Human Resources must manage and ensure the application of the necessary technical and administrative procedures, in order to obtain the relevant information in the area of human resources management, as support for decision making.

        

ECTS: 120
Location: Tomar, Mafra (Em Consórcio: CETM - Consórcio entre o Tejo e o Mar).

Objectives

Plan and operationalize the recruitment process and selection;
Plan and make the process of acceptance and socialization of new employees;
Run or guide the collection of data on attendance, processing and payment of wages;
Complete documentation of legal obligations;
Develop training plans and reports, applying the administrative procedures resulting from employment law;
Implement processes involved in team management;
Promote good interpersonal practices;
Make the administrative process of assessing performance;
Ensure the implementation of safety and health work;
Structure and use the support of information systems
the management of human resources;
Update the information of the individual processes contributors; 
Implement internal and external communication plans.

Professional Goals

Integrate the structures of the human resources management of an organization, performing technical functions under:

(a) Recruitment and Selection;
(b) Description and Job Evaluation;
(c) Career Development and Previsional Human Resources Management;
(d) Process of acceptance and socialization of new employees;
(e) Administrative and Regulatory function of Human Resources.

General and comprehensive manner:
- Technical Human Resources;
-  Human Resources Process Manager.

Condições de Acesso

It was recorded the creation of this course Higher Technical Vocational Administrative Management of Human Resources, by Order of July 21, the Director General of Higher Education.

For any inquiry, applicants may contact:
- The CTeSP Coordinator in GARH: Prof.ª Dr. Margarida Freitas Oliveira; Office B 183; margarida.foliveira@ipt.pt
- The Academic Services: servacademicos@ipt.pt.
- The Secretariat of CTeSP: Sílvia Rosa, Sala B 184; silviarosa@ipt.pt

 

Ano Letivo: 2022/23

Publication in the Diário da República: Aviso nº 3681/2017 - 07/04/2017

Plano curricular
Cód. UC Area ECTS Lecturer
Obg. Opt.
1º Semestre
601616 Acolhimento e Socialização dos ColaboradoresEnquadramento na organização/empresa 3
60164 Atelier de criatividadeGestão e administração 2
60162 EnglishLínguas e literaturas estrangeiras 4
60166 Information and Communication TechnologiesInformática na óptica do utilizador 4
60163 Métodos quantitativosMatemática 4
60161 PortuguêsLíngua e literatura materna 4
601614 Recruitment and SelectionGestão e administração 5
60167 Sociedade e EconomiaEconomia 4
2º Semestre
601623 5
601624 5
601625 5
601626 5
601627 5
601628 5
601612 Administrative Human Resources ManagementGestão e administração 6
601618 Cultura e Comunicação OrganizacionalGestão e administração 5
60168 Introduction to Business ManagementGestão e administração 4
601611 Labour LawDireito 5
60169 Saúde, Higiene e Segurança no TrabalhoSegurança e higiene no trabalho 5
601617 Skills Management and Performance AssessmentGestão e administração 5

 

Plano curricular
Cód. UCArea ECTS Lecturer
Obr. Opt.
1º Semestre
601610 Introdução à Contabilidade e FiscalidadeContabilidade e fiscalidade 5
60165 Atelier de Inovação e EmpreendedorismoGestão e administração 2
601621 Gestão de Conflitos e NegociaçãoPsicologia 6
601619 Liderança e Gestão de EquipasGestão e administração 6
601615 Metodologia de Projecto em Recursos HumanosGestão e administração 5
601613 Organizational BehaviorGestão e administração 4
601620 Sistemas de Informação e Suporte à Gestão de Recursos HumanosGestão e administração 2
2º Semestre
601622 InternshipGestão e administração 30

Publication in the Diário da República: Despacho n.º 9920/2021 - 12/10/2021

Plano curricular
Cód. UC Area ECTS Lecturer
Obg. Opt.
1º Semestre
601616 Acolhimento e Socialização dos ColaboradoresEnquadramento na organização/empresa 2 Inaê Pimentel Santa Ana (2)
Isabel Ferreira (1)(2)
60166 Information and Communication TechnologiesInformática na óptica do utilizador 6 Inaê Pimentel Santa Ana (2)
José Ribeiro Mendes (1)(2)
60168 Introduction to Business ManagementGestão e administração 6 Rodrigo Esteban Teles (2)
Ana Pacheco (1)(2)
60163 Métodos quantitativosMatemática 4 José Faria Paixão (1)(2)
Carla Sofia Costa Pott Larsen (2)
601614 Recruitment and SelectionGestão e administração 6 Ana Rita Vilas Boas Alves Dias (2)
Fernanda Aparício (1)(2)
601620 Sistemas de Informação e Suporte à Gestão de Recursos HumanosGestão e administração 2 Ana Rita Vilas Boas Alves Dias (2)
João Fontes da Costa (1)(2)
60167 Sociedade e EconomiaEconomia 4 Miguel António Lopes Barbosa (2)
Cláudia Pires da Silva (1)(2)
2º Semestre
601612 Administrative Human Resources ManagementGestão e administração 6 Carlos André Araújo Salgado (2)
João Fontes da Costa (2)
Carla Joaquim (2)
Andrea Isabel Oliveira da Costa e Sousa (1)(2)
601631 Atelier de Criatividade e EmpreendedorismoGestão e administração 4 Ana Pacheco (1)(2)
601618 Cultura e Comunicação OrganizacionalGestão e administração 6 Ana Rita Vilas Boas Alves Dias (2)
Alexandra Carvalho (1)(2)
60162 EnglishLínguas e literaturas estrangeiras 4 Cláudia Sofia Passão Paixão (2)
Marta Dionísio (1)(2)
60169 Saúde, Higiene e Segurança no TrabalhoSegurança e higiene no trabalho 5 Sílvio Brito (1)(2)
Ruben José Pereira Feijão (2)
601617 Skills Management and Performance AssessmentGestão e administração 5 Maria João Cabrita Matias Ramos Bugarin (2)
Andrea Isabel Oliveira da Costa e Sousa (1)(2)

 

Plano curricular
Cód. UCArea ECTS Lecturer
Obr. Opt.
1º Semestre
601610 Introdução à Contabilidade e FiscalidadeGestão e administração 5 Bruno Manuel de Almeida Santos (1)(2)
601621 Gestão de Conflitos e NegociaçãoPsicologia 6 Sílvio Brito (1)(2)
601611 Labour LawDireito 5 Paula Almeida (1)(2)
601619 Liderança e Gestão de EquipasGestão e administração 6 Fernanda Aparício (1)(2)
601615 Metodologia de Projecto em Recursos HumanosGestão e administração 5 Ana Junça (1)(2)
601613 Organizational BehaviorGestão e administração 3 Graciete Honrado (1)(2)
2º Semestre
601622 InternshipGestão e administração 30 João Fontes da Costa (1)(2)
Fernanda Aparício (2)
Sílvio Brito (2)
Alexandra Carvalho (2)

(1) Docente Responsável
(2) Docente que lecciona

Partnerships

For the realization of Stages, we have a very diverse range of partnerships with the following entities:

Sociedade de Refrigerantes Baía, Lda.

Câmara Municipal de Vila Nova da Barquinha

Barquiconta - Contabilidade de Gestão, Lda.

Rodoviária do Tejo, S. A.

Câmara Municipal de Tomar

Câmara Municipal do Entroncamento

Hotel dos Templários

Hotel Estalagem Lago Azul

Contacts

Course coordinator

João Pedro Dias Fontes da Costa

João Pedro Dias Fontes da Costa

Gabinete: B183
endereço de e-mail

Administrative Support Staff

Isabel Maria Lopes Pereira

Isabel Maria Lopes Pereira

Gabinete: B 252
t.: 249 328 290
ext.: 01304
endereço de e-mail
Ano Letivo: 2022/23
NP4552
Financiamento
KreativEu
erasmus
catedra
b-on
portugal2020
centro2020
compete2020
crusoe
fct
feder
fse
poch
portugal2030
poseur
prr
santander
republica
UE next generation
Centro 2030
Lisboa 2020
Compete 2030
co-financiado