Publication in the Diário da República: Despacho nº 3359/2013 - 01/03/2013
4.5 ECTS; 3º Ano, 2º Semestre, 45,0 TP + 3,0 O , Cód. 964454.
Lecturer
(1) Docente Responsável
(2) Docente que lecciona
Prerequisites
not applicable
Objectives
1.Identify the information about the environment and the company.
2.Understand and know how to apply the concepts, models and techniques.
3.Understand the different aspects of strategic analysis
4.Develop critical thinking. Decision-making.
Program
1. Strategy and planning fundamentals.
2. Strategic analysis.
3. Strategy formulation.
4. Matrix analysis.
5. Planning and control.
6. Strategic organization and implementation.
Evaluation Methodology
Ongoing assessment: individual questionnaires 1 per chapter(30%) + written test(70%)
EXAM
Written test - 100%
Bibliography
- Buckingham, M. (2005). Gestor de Sucesso. (Vol. 1). Lisboa: Biblioteca Exame
- Carpenter, M. e Sanders, W. (2009). Strategic Management A Dynamic Perspective. England: Pearson Prentice Hall
- Freire, A. (2020). Estratégia - Criação de Valor Sustentável em Negócios Tradicionais e Digitais. Lisboa: Bertrand Editora
- Grant, R. (2013). Comtemporary Strategic Analysis. UK: Wiley
- Neves, J. (2011). Avaliação e Gestão da Performance Estratégica da Empresa . Alfragide: Texto Editores
- Sousa, A. (1998). Introdução à Gestão: Uma Abordagem Sistémica. . (Vol. 1). Lisboa: Editorial Verbo
- Teixeira, S. (2020). Gestão estratégica. Lisboa: Escolar Edtora
Teaching Method
1.Lectures
2.Class debates
3.Case study analysis
Software used in class
not applicable