IPT Logotipo do IPT

Ano Letivo: 2018/19

Comunicação Social

<< back to Curriculum Plan

Publication in the Diário da República: Despacho n.º 15198/2014

20 ECTS; 3º Ano, 2º Semestre, 60,0 PL + 3,0 OT , Cód. 9054620.

Lecturer
- Pedro Augusto Santana Figueiredo (1)(2)

(1) Docente Responsável
(2) Docente que lecciona

Prerequisites
Not applicable.

Objectives
Provide technical and prcatical skills for the management of SMEs. Stimulate entrepreneurship and creativity.

Program
Entrepreneurship: Major trends and challenges. Profile of an entrepreneur. Innovation and competition. Sources of Business ideas and its assessment. Introduction to business planning. Finnacing sources. Presentation by students of their own business plans.

Evaluation Methodology
Practical coursework: a business plan of the students' choice. Written part: 50%
Oral presentation: 50%
A minimum mark of 10 is required to pass (average mark of written and oral work)

Bibliography
- A. Baron, R. e A. Shane, S. (2006). EMPREENDEDORISMO ? Uma Visão do Processo. Lisboa: CENGAGE LEARNING
- Costa, H. e Correia Ribeiro, P. (2007). Criação & Gestão de Micro-Empresas & Pequenos Negócios. Lisboa: Edições Lidl
- IAPMEI, I. (0). Modelo Plano Negócios. Acedido em 10 de fevereiro de 2012 em http://www.iapmei.pt/iapmei-art-02.php?id=162&temaid=17
- Portugal Ferreira, M. e Carvalho Santos, . e Ribeiro Serra, F. (2008). Ser Empreendedor-Pensar, Criar e Moldar a Nova Empresa. Lisboa: Edições Sílabo

Teaching Method
Lectures, tutorials and conferences.

Software used in class

 

 

 


<< back to Curriculum Plan
NP4552
Financiamento
KreativEu
erasmus
catedra
b-on
portugal2020
centro2020
compete2020
crusoe
fct
feder
fse
poch
portugal2030
poseur
prr
santander
republica
UE next generation
Centro 2030
Lisboa 2020
Compete 2030
co-financiado