IPT Logotipo do IPT

Ano Letivo: 2014/15

Gestão de Empresas

Computing and Management

<< back to Curriculum Plan

Publication in the Diário da República: RCC 01/04/2011 [DR.7678/2011 26.05.2011]

6 ECTS; 1º Ano, 1º Semestre, 30,0 T + 30,0 PL , Cód. 9152104.

Lecturer
- Vasco Renato Marques Gestosa da Silva (2)

(1) Docente Responsável
(2) Docente que lecciona

Prerequisites
Not applicable

Objectives
On completion of this course the students should have a good understanding of: 1)computer architecture; work with tools such as 2) word processing; 3)spreadsheets; 4)presentations; 5)explore Internet resources and Web 2.0; 6)Understand the importance of security and data privacy.

Program
1. Computer Architecture
2. Word Processing: Microsoft Word
3. Spreadsheet: Microsoft Excel
4. Presentations: Microsoft Powerpoint
5. Web 2.0 and Internet
6. Security and Privacy

Evaluation Methodology
Written open-book test or examination. A practical assignment and public discussion. Minimum passing mark in each component: 7 out of 20.

Bibliography
- Campos, R. e Silva, V. e Marques, C. e Mendes, J. (0). Como Fazer uma Apresentaçao. Acedido em 15 de setembro de 2014 em http://www.e-learning.ipt.pt
- Campos, R. e Silva, V. e Marques, C. e Mendes, J. (0). Noções de Arquitectura de Computadores. Acedido em 15 de setembro de 2014 em http://www.e-learning.ipt.pt
- Campos, R. e Silva, V. e Marques, C. e Mendes, J. (0). Redes de Computadores e Internet. Acedido em 15 de setembro de 2014 em http://www.e-learning.ipt.pt
- Mendes, J. e Marques, C. e Silva, V. e Campos, R. (2010). Microsoft excel 2007: Exercícios com Funções. (Vol. 978-972-9). (pp. 1-157). Tomar: Instituto Politécnico de Tomar

Teaching Method
Lectures and laboratory classes.

Software used in class
Microsoft Office
e-Learning (Moodle)

 

 

 


<< back to Curriculum Plan
NP4552
Financiamento
KreativEu
erasmus
catedra
b-on
portugal2020
centro2020
compete2020
crusoe
fct
feder
fse
poch
portugal2030
poseur
prr
santander
republica
UE next generation
Centro 2030
Lisboa 2020
Compete 2030
co-financiado