Publication in the Diário da República: Despacho n.º 11340/2012
20 ECTS; 3º Ano, 2º Semestre, 60,0 P + 3,0 OT , Cód. 9054343.
Lecturer
            - Ana Cláudia Leal Marques Pires da Silva Mendes Pinto  (2)
(1) Docente Responsável
(2) Docente que lecciona
Prerequisites
          Not applicable.
Objectives
           Provide technical and prcatical skills for the management of SMEs. Stimulate entrepreneurship and creativity. 
Program
          Entrepreneurship: Major trends and challenges. Profile of an entrepreneur. Innovation and competition. Sources of Business ideas and its assessment. Introduction to business planning. Finnacing sources. Presentation by students of their own business plans. 
Evaluation Methodology
          Practical coursework: a business plan of the students' choice. Written part: 50%
Oral presentation: 50%
A minimum mark of 10 is required to pass (average mark of written and oral work) 
Bibliography
          - A. Shane, S.  e A. Baron , R. (2006). EMPREENDEDORISMO  Uma Visão do Processo. Lisboa:   CENGAGE LEARNING
- Correia Ribeiro, P.  e Costa, H. (2007). Criação & Gestão de Micro-Empresas & Pequenos Negócios. Lisboa:  Edições Lidl 
- IAPMEI, I. (0). Modelo Plano Negócios. Acedido em 10 de fevereiro de 2012 em http://www.iapmei.pt/iapmei-art-02.php?id=162&temaid=17
- Ribeiro Serra, F.  e Carvalho Santos ,  .  e Portugal Ferreira, M. (2008). Ser Empreendedor-Pensar, Criar e Moldar a Nova Empresa. Lisboa:  Edições Sílabo
Teaching Method
          Lectures, tutorials and conferences.
Software used in class
          

















